Ångerrätt

Vår återbetalnings policy när du ångrar ditt köp är lagenligt 14 dagar. Du ansvarar för att packa och returnera det du ångrar till oss senast inom 14 dagars perioden (räknat från uthämtande datum). När du returnerar något som du köpt av oss, så skall du bifoga information om vart vi skall återbetala pengar för köpet, samt faktura nr vid köpet. Vi återbetalar fullt belopp när retur varan ankommit till vår adress och godkänds av oss. Vu eventuella skador i transporten, ansvar du som kund för reklamationen. Har du under 14 dagars perioden testkört inköpet, så gör vi inga avdrag på retursumman, men har inte objektet samma status om vid försäljningstillfället (eventuella transportskador vid uthämtandet av produkten hos dig, skall anmälas av dig direkt efter uthämtandet och fotodokumentars, till oss). Vi kommer att reklamera transportskadorna till transportören då vi alltid sänder försäkrat och spårbart med Schenker om inget annat är överenskommet.

Garanti

Vi lämnar 3 månaders garanti på alla produkter som du köper av oss. Under garanti tiden reparerar vi kostnadsfritt produkten år dig. Du står för frakten till vårt serviceställe och vi står för returfrakten hem till dig, om du inte väljer att lämna och hämta hos oss. Din garanti börjar att räknas från det datum du hämtar ut det du köpt.

Efter att garantitiden passerats, har du som kund möjlighet att till rabatterat pris lämna in din Hifi till oss för reparation (gäller den utrustning som du köp av oss). Du erhåller efter ditt första köp hos oss en rabatt på kommande inköp & eventuella reparationer.

Packning

Spara kartongen och packmaterialet som du får vid leverans från oss, då säkerställer att du vid behov kan sända in din utrustning till oss utan riskera fraktskador. Kontakta oss om du behöver tips om hur du skall packa säkert.

Frakt

När du returnerar något till oss skall frakten skall alltid vara spårbar och försäkrad, minst upp till 5000kr. Detta för att om det otänkbara händer att fraktbolaget skall kunna ersätta förlorat eller skadat gods. Eventuella transportskador vid uthämtandet av produkten hos dig, skall anmälas av dig direkt efter uthämtandet och fotodokumentars, till oss. Vi kommer att reklamera transportskadorna till transportören då vi alltid sänder försäkrat och spårbart med Schenker om inget annat är överenskommet. Efter att vi godkänt din reklamation av transporten, får vi gemensamt komma överens om lämpliga åtgärder, såsom reparation, återbetalning, ersättningsprodukt osv. du behöver inte ta fajten med transportbolaget det gör vi.

Kontakta oss